شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۵۶:۳۱

نوسازی شناورهای فرسوده به سال آینده موکول شد

باشگاه خبری فراساحل: رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر گفت: امید می‌رود با تایید نهایی طرح ازسوی سازمان بنادر و دریانوردی از اوایل سال اینده شاهد اجرایی شدن طرح نوسازی شناورها باشیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، علی‌هاشمی اظهار داشت: به منظور نوسازی فار نخست شناورهای مسافری به زودی جلسه ای با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار خواهد شد. رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر عنوان کرد: تا کنون مکاتبات زیادی از سوی اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر در این خصوص با سازمان بنادر صورت گرفته است که امید می‌رود با برگزاری جلسه ای با مسئولان مربوطه بتوانیم انجام این پروژه را هر چه سریعتر نهایی کنیم. وی اذعان داشت: طرح نوسازی شناورهای مسافربری از سوی اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه شده است.

این مقام مسئول در اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر گفت: از آنجا که قرار است از اعتبارات محل وجوه اداره شده این سازمان جهت نوسازی شناورها استفاده شود، لذا تایید طرح تایید شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: بر اساس طرح ارائه شده قرار بود در فاز نخست این پروژه قرار است 200 فروند شناور باری فرسوده نوسازی شوند که امیدواریم با تحقق این امر، استارت نوسازی سایر شناورهای باری فرسوده نیز زده شود. این مقام مسئول در اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر با تاکید بر ضرورت نوسازی هر چه سریعتر شناورهای باری خاطرنشان ساخت: بر اساس مطالعات صورت گرفته بسیاری از شناورهای باری در حوزه خلیج فارس نیازمند نوسازی هستند. به گفته وی، ارائه تسهیلات خرید و ساخت شناور از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، نقش بسیار مهمی در ترغیب هرچه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید و ساخت شناورهای باری و مسافری داشته است.

هاشمی بیان داشت: امیدواریم در بخش نوسازی شناورهای باری همچون شناورهای مسافربری فعال در آبهای خلیج فارس هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد. رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر اذعان داشت: امید می‌رود با تایید نهایی طرح نوسازی شناورهای باری فعال در خلیج فارس ازسوی سازمان بنادر و دریانوردی از اوایل سال اینده شاهد اجرایی شدن طرح نوسازی شناورها باشیم. وی یادآور شد: به منظور ساخت شناورهای مسافربری نیز قرادادهای متعددی با شرکت‌های سازنده شناور منعقد شده که به ترتیب زمان بندی انجام شده، این شناورها تحویل داده خواهد شد. هاشمی در ادامه گفته‌های خود درخصوص بیمه شناورهای باری و مسافربری گفت: سال گذشته به صورت گروهی تمام شناورهایی که مالکان آنها علاقه مند به بیمه کردن شناور خود بودند را توسط شرکت بیمه دی، بیمه کردیم. رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر تاکید کرد: در صورتی که امسال نیز شرایط این شرکت بیمه برای مالکان شناورها قابل قبول باشد، بیمه مسئولیت و بدنه شناورها توسط شرکت بیمه مذکور را یک سال دیگر تمدید خواهیم کرد.

به گفته وی، بدون شک با نوسازی شناورهای فرسوده باری، ضریب ایمنی فعالیت‌های تجاری این شناورهای در خلیج فارس افزایش خواهد یافت و مالکان شناورها می‌توانند فعالیت‌های خود را در این زمینه بیش از پیش توسعه دهند.



  کد خبر : 2919
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :